Egy hétig bírja!

2010.08.13. 14:22

A svédek minden szemetet külön gyűjtenek. Egy olyan bódéban kell kidobálni ezeket, amibe én enni is simán bejárnék, és mikor végeztem a tonhallal kérném a damasztszalvétát.

Külön kell gyűjteni a papírt, üveget, izzót, elemeket, elektromos hulladékot és fémet. Nem is fér a fejembe, hogy hogy a picsába nem lopják ki a fémet a hordókból. Ugye erről sok bőrt le lehet húzni, de otthon nem ismert a hulladék vas fogalma. Ott a fémdarab vagy használatban van (vonat utasokkal, kilincs) vagy a méhtelepen.  Az etnikumok meg ugye villanyt szerelni is azért tanulnak, hogy a feszültség alatt lévő rezet is vihessék. Tisztelet a kivételnek!

 Mikor én ott voltam, legalább 20-25 kilónyi fémhulladék benne volt. Találtam azonban érdekesebb dolgot is. Az eletromos hulladékokhoz egy komplett asztali gép ki volt dobva. Hopp-hopp, már került is elő a zsebemből a csavarhúzó, Szergejjel belenéztünk. Egy dvd írónak örült volna. Én csak kíváncsi voltam, meg nagyon meglepett, hogy ez így megy. Cd olvasó és egy régebbi vinyó volt benne videokártya. Memória nem, pedig azt simán kivettem volna. Mondjuk úgy láttam, hogy egy régi fajta billenőkapcsolós táp is volt benne, ami – nekem – soha nem jön rosszul, de erőt gyűjtöttem, összeszereltem és visszatettem a helyére.

A házhoz menet Szergej elmesélte, hogy éppen könyékig volt egy kidobott számítógépben, akkor memóriát keresett, amikor a rendőrök elkezdték feszegetni, hogy miért a szemetesnél szereli a gépét. Ő mondta, hogy szerinte úgy lenne a legjobb, ha mindenki a saját dolgával foglalkozna. Bevitték. Egy éjszakán keresztül ott is tartották. Másnap reggel Szergej mondta, hogy jó lenne ha hazaengednék, mert éhes és munkába kell mennie. Elengedték, két hét múlva jött a levél, hogy szabálysértés miatt ejnye már. 2 éve hoztak egy törvényt, hogyha valamit kidobsz az onnantól kezdve nem a tied, hanem a svéd államé. Hogy megakadályozzák a turkálást, szándékosan megrongálják a hulladékot. A monitor képernyőjét késsel összekarcolják, és a számítógép sem a régi már, ha fúrunk bele egy egy centi átmérőjű lyukat.

Tehát turkálni nem annyira nyerő. De csínján lehet.

˝Azért ha arra járok mindig belenézek a kosárba.˝ -mondja és kopogtatja a kamerás Nokiája hátoldalát. Jelezve, hogy az is onnan van.

˝Tökjó! Egy hétig bírja!˝

A bejegyzés trackback címe:

https://czibereblog.blog.hu/api/trackback/id/tr362219158

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DomT 2010.08.13. 22:32:38

Minthogyha pont ezt tanultuk volna környezeti jogból!!! Hogyha kidobsz valamit az már nem a tiéd... és mg te kaptál 3ast...

czibere117 2010.08.13. 22:49:18

@DomT: Igazad van elfelejtettem azt a háromnegyed A4-es oldalon át részletezett jogi leírást, amit meg lehetett volna fogalmazni így is:

Ne szemetelj!

Tudjuk a kérdéseket, megvan a könyv amiben benne van a válasz és én hármast írok, te meg kettest. Ez is csak azért, mert jó helyre ültem.

Ludmillka 2010.08.14. 04:55:11

Ha turkalos elmenyre vagysz ;) akkor figyeld hogy hol vannak Loppis-ok. Bolhapiac. Nem turi, de a szinvonal...

czibere117 2010.08.14. 21:38:42

A bolhapiac nekem nem jó, mert nincs cserealapom.

Ludmillka 2010.08.25. 10:55:22

A bolhapiac itt nem csereberet jelent. ELmesz szetnezel, alkudozol - nem mindig meno - es veszel.

czibere117 2010.08.25. 11:10:53

Voltam loppisban, egy héttel ezelőtt, mikor Vadstenában jártam. Nagymama valószínűleg meghalhatott, és kiárusították a dolgait. Semmi használhatóra nem akadtam. Egyedül egy kétujjas kesztyűn gondolkodtam el 8 és egy svéd zenekazettán 10 koronáért. Nem volt valami jó felhozatal.
süti beállítások módosítása