Nációk

2010.08.25. 17:55

Lehet korai még megírni ezt a posztot, de az első benyomásaim az alábbiak.

Az itt tanuló diákok java német. Legalább a háromnegyedük. Zavaró, mert nagyon nincsenek rákényszerítve arra, hogy angolul beszéljenek. Elvannak maguk is. Ma például 8 némettel és egy cseh sráccal fociztam. A cseh is meglepően jól tudott németül, tehát egy büdös angol szó nem hangzott el. Hülye magyar meg rohangált a labda után a Wink, nemzetközileg elismert márkájú teremcipőjében a vizes füvön, ami alig csúszott a németek stoplisaihoz képest.

Nagyon érdekes a népekről kialakult sztereotípiákat élőben látni. Templomlátogatáson voltunk. A pap sorolta, hogy melyik kép hanyadik században készült és szent akárki szerepel rajta. A japánok/kínaiak/koreaiak (nem tudom eldönteni) meg a téglányi nikonjukkal a nyakukban fényképeztek és noteszba jegyzetelték az adatokat.

City Kvíz játékban a linköpingi kocsmákat, postát, gyógyszertárat kellett bejárni, és megválaszolni a különböző kérdéseket. Mit árulnak a Nygatan 55-alatt? Milyen szobor látható a Spendrups sörözővel szemben? Ilyenek. A legtöbb helyes választ adó csapat nyereményt kap. Pár némettel, egy koreaival és egy francia csajjal voltam egy csoportban. Miután bemutatkoztunk, elvettem a kérdőívet, kerestem a parkban egy fiatalembert és megkérdeztem tőle. Mennyire ismeri a várost? Itt élek születésem óta. Na az remek, akkor mondja csak, hogy milyen szobor látható a Spendrups söröző előtt? Jól haladtam, a legtöbb kérdésre tudta a választ. A német srác viszont irgalmatlanul lebaszott, hogy hagyjam abba, mert ebben a játékban az lenne a lényeg, hogy körbejárjuk a várost. Mondtam neki, hogy senki nem akadályoz meg, én azért ezt kitöltetem az úrral. Tovább akadékoskodott, hogy ez csalás. Na, mondom akkor tessék, itt a kérdőív, azt´ sétálj! Természetesen nem nyertünk.

Ők szabálykövetőek. Kínaiak, németek állnak a sorban (mindegy, hogy miért), míg a spanyolok és arabok megkerülik őket és bepofátlankodnak előre. Én csak megkerültem őket, megnéztem, hogy miért állnak sorba és be sem álltam. A spanyolokról, arabokról eddig nem vagyok valami jó véleménnyel, ha nem a telefonjaikkal páváznak, akkor kérődzve gusztálják a csajokat, Panjabi MC meg szól a cigányhifin. A tolakodás is nekik megy a legjobban.Tisztelet a kivételnek!

A németeknél nagy sikert aratok a ˝Warum bist du nicht rasiert?!˝ mondatommal, egyébként egy büdös szavukat nem értem. Nagyon gyorsan le kéne szoknom arról is, hogy ha 10 német között van 3 osztrák, akkor én őt is németnek hívom/tartom. Nem tetszik nekik, teljesen jogosan, én sem vagyok szlovák, román, ukrán, akármi.

A keleti blokk öltözködésén megfigyelhető egy kis megmosolyogtató olcsóság. (Így aztán gondolom rajtam is). A közös hangot velük találom meg a leginkább, inni is szeretnek és nem hajlandóak kifizetni 1000 forintot 4 deci 3 fokos sörért. Ezen nap, mint nap elcsodálkozom egyébként. Az ESN-es asztalnál ma is árultak jegyet valamire. Megkérdeztem mire. Helyi oktoberfest 5000-ért. Sör az árban foglaltatik? Nem, fizessek 5000-et, hogy egy lekerített helyen ihassak sört literenként 2500 forintért. És kibírta röhögés nélkül! Inkább elkajálom, vagy leutazom.

Auf wiedersehen, ich habe viel zu tun!

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://czibereblog.blog.hu/api/trackback/id/tr262247310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása