Tea

2010.11.07. 09:44

Megesik néha itt is, hogy iszok a többiekkel egy kicsit.

˝Nincs kedved átjönni? Tanulnom kéne, de most kávészünetet tartok. Tudom, te nem kávézol, majd kapsz mangós liptont!˝

Nem annyira ízlett a tea, szétcsapattam - egy német meg egy akkor még tökidegen finn társaságában - fél liter otthonról hozott pálinkával, ugyanennyi finn vodkával, egy üveg spanyol borral meg pár üveg német sörrel. Minden nemzetnek a legjobbját ittam, de ezt az internacionális meccset nem tudta levezetni a májam. A máj miért nem páros szerv?

Reggel (délben) harmadfokú másnapossággal arra ébredek, hogy Szergej a kávéfőzővel hangoskodik, és bekopog hozzám, kérek-e. Mondtam, hogy nem, tegnap teázni hívtak, és alig találtam haza, a farzsebemben meg az előbb találtam egy sajtburgert. Kimentem azért beszélni, pedig olyan friss voltam, mint egy anyáknapi tulipán júniusban.

Szergej hazatérve a munkából azt mondta, hogy lesz mit mesélnem az unokáknak, kemény lesz a tél. Mit jelent a Svédeknél a kemény tél? Háát, némi havat és mínusz 28 fokot. Tavaly is kemény tél volt, a hó leesett novemberben, aztán februárig csak újabb és újabb esett rá. Azt mondta, hogy az erkély korlátjáig ért a hó. Az első emeleten lakom.

Az emberek túrt alagutakban mászkáltak ajtótól ajtóig. Most a jó melegben a konyhaasztal mellett jó bulinak hangzik, de kiváncsi leszek, mennyire fagy szó szerint az arcomra a mosoly, mikor majd el kell bicikliznem az órákra reggel nyolckor, sötétben. Mínusz 28! Az már olyan hideg, hogy a jegesmedve is szivatóval indul! Rájöttem, hogy itt azért nincs hobó sem, mert szerencsétleneket már novemberben betakarná a hó.

Azért mégis örülök, hogy erre van kilátás. Egyszer töltöm a telet a svédeknél, akkor lássam már, hogy milyen egy igazi tél! Viszont félek, hogy a balesetbiztosításomnak még hasznát fogom venni.

A bejegyzés trackback címe:

https://czibereblog.blog.hu/api/trackback/id/tr372429908

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása